Achter de schermen van pleun interiors vind je de energieke Pleun van Akkerveeken, al meer dan 20 jaar een zeer ervaren interieur-, mode-, en pr adviseur. Gedreven door haar passie voor wonen en mode, volgt ze nauw de lifestyle trends.

 

Haar tweetalige opvoeding in het Verenigd Koninkrijk en in Nederland uiten zich in haar individuele stijl van verschillende culturen. Pleun leerde het vak styling kennen tijdens haar studie aan The Arts University of Bournemouth in Engeland. Daar volgde ze begin jaren negentig de opleiding Fashion Design & Marketing, waar vakken als Design, Styling, Modefotografie, Marketing en Promotie aan bod kwamen.

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewar

Na haar studie is Pleun begonnen bij het tijdschrift Marie Claire. Eerst bij de Nederlandse editie, daarna verhuisde ze naar Londen om ook bij het Engelse tijdschrift ervaring op te doen als styliste. In Londen leerde ze het vak ‘PR Styling’ kennen en ze heeft daar het merendeel van haar werkervaring opgedaan. Ze werkte acht jaar in Londen, onder andere als Styliste en Publicity Manager bij Laura Ashley International, British Home Stores (Bhs) en The Arcadia Group, bekend van modemerken als TopShop, TopMan, Racing Green, Principles, Dorothy Perkins, Evans en Burton menswear.

 

Bij The Body Shop International was Pleun Head of Global Public Relations en verantwoordelijk voor de wereldwijde media- en visuele communicatiestrategie. Zij gaf leiding aan verschillende teams en bediende de Raad van Bestuur van haar advies.

 

Ze besloot zich in Nederland te vestigen toen haar kinderen werden geboren en startte haar eigen zaak in 2007, waar ze zich richtte op de dingen die ze het liefste doet; interieurs ontwerpen en met stoffen werken.

 

In 2016 opende ze een creatieve werkplaats in een oude meubel fabriek waar ze klanten kan ontvangen en ze kan laten inspireren met haar ideeën.